2012. április 5., csütörtök

Álruhában farsangoltam

Álruhában farsangoltam

Álruhában farsangoltam,
kopott, köpönyegben,
madárfészkes kalapomban,
urak, dámák között kéregettem.

Elvegyültem a maskarás, színes,
forgatagban, felvettem az álarcomat,
Bodri kutyámmal csatangoltam.
Pfujoltak az úri dámák: mész innen!

Hölgyem, ne bántsa, nem szereti,
az újgazdagok, finnyás illatát!
Esetleg, egy fánkkal, kiengesztelheti.
Nesze, te dög zabálj!

Dobott oda, egy morzsát,
majd pufogva odébb állt,
nem szóltam, csak néztem bénán.
Menjünk innen, itt már nincs tovább!

Kormos, szutykos kezemben,
magam előtt tartom,
fölcicomázott kalapom.
Estére, csilingelt benne,

egy pár, fényes garas,
meghúztam én is a nyakast.
Bodri kutyám, lopott magának
szendvicset, ez volt a vacsorája.

ÉRD,2012. február 25.

írta:Zimán Hajnalka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése